Stari muzej se otvara Interaktivnim umetničkim projektom

Za publiku se ponovo otvara 16. juna zgrada Starog muzeja, koja je deo kompleksa Muzeja Jugoslavije,u okviru aktuelne postavke “Muzejska laboratorija”, biće predstavljen prvi od tri interaktivna digitalna automata pod nazivom “Slogan Master 7”, koji su deo umetničkog rada “n(ex)t y(o)u/novi revizionizam” kolektiva Karkatag.

Inspirisana zadatim fotografijama iz jugoslovenskog perioda,pomoću njega publika će moći da gradi slogane.

“Kombinujući delove krilatica iz vremena SFRJ poput “Uvek ćemo se boriti za, živeo/živela, Proleteri svih zemalja”, sa aktuelnim heštegovima (#love, #foodporn, #nofilter, itd.) posetioci proizvode vizuelni sadržaj nalik na tzv. mim-ove (vizuelne sadržaje koji kruže internetom)”, objašnjavaju organizatori.

Nakon vanrednog stanja Muzej Jugoslavije postepeno otvara svoje prostore za publiku, te je nakon Kuće cveća i Parka skulptura, sada dostupan i Stari muzej.

U ovom objektu posetioci mogu da se upoznaju sa delom bogatog fonda Muzeja na aktuelnoj postavci “Muzejska laboratorija”, u okviru koje kustosi Muzeja pozivaju relevantne stručnjake, umetnike i druge saradnike da kroz zajednički rad promišljaju i razmenjuju ideje o jugoslovenskom nasleđu.

Primer ovakvog dijaloga između kustosa Muzeja i lokalnih umetnika u okviru Muzejske laboratorije, jeste i umetnički projekat “n(ex)t y(o)u/novi revizionizam” kolektiva Karkatag, čiji je deo interaktivni digitalni automat “Slogan Master 7”.

“Kroz kombinaciju sadržaja sučeljavaju se i porede načini komunikacije, intencije i sistemi vrednosti društva, propituje se konzumacija tzv. ključnih reči iz različitih perioda, a publika može da kreira sve, od senzacionalističke najave u žutoj štampi, reklamnog plakata, sarkastične opaske, masne šale, do višeslojne kritike”, objašnjavaju članovi umetničkog kolektiva Karkatag.

“Slogan Master 7” se poigrava, kako dodaju, pitanjima vrednosti i naslanjajući se na savremeni trenutak koji obiluje revizionističkim delovanjem, Karkatag u ovom radu perpetuira mogućnost poigravanja informacijama.

Ovakva aktivnost se već masovno dešava u internet prostoru, a naročito na društvenim mrežama, a Slogan Master 7 je pokušaj da se takvoj praksi i u muzejskim okvirima obezbedi uniformnost i da zvanični ton.

Intervenciji “Slogan Master 7”, koja je deo rada “n(ex)t y(o)u/novi revizionizam”, prethodilo je raspisivanje konkursa za idejno dizajnersko rešenje štafete mladosti pod nazivom “Next You štafeta, štafeta nove generacije”, koji je otvoren do 20. juna.

Detalji u vezi sa prijavom i tehničkim propozicijama mogu se pronaći na Fejsbuk stranici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *